Bob Sands & Dexterity featuring Kirk Lightsey al Jamboree, el 27 d'agost de 2015

I això és el que vaig escriure un dia després al FB..

Molt bon dia a tothom.....primer parlar una mica del concert d'ahir al Jamboree Jazz..amb el gran Bob Sands & Dexterity feat. Kirk Lightsey. Un "concertàs" amb una formació adhoc amb l'incansable Ignasi González i el mestre de les baquetes, en Jo Krause. L'Ignasi va presentar el projecte, músics i temes amb la seva bonhomia explicant també la història del grup Dexterity. Ja des del primer solo d'en Bob, vaig entendre de la seva gran generositat. 

Els seus solos semblava que no s'acabarien mai. Un chorus darrere d'un altre i així fins....(en començar el segon passe, i després de comentar-li-ho, em va dir que en Kirk, sense dir-li res, l'esperonava..."hey boy....c'mon, I'm here", o similar). El so que sortia del seu tenor ens recordava el del Dexter i els temes van ser els que tocava ell de d'altres músics, però també temes seus, del Desiderio. La compenetració entre tos quatre va ser extraordinària, i si en el primer passe semblava tot així com més ordenat, els temes escollits i les seqüències dels solos, a partir de les 22h i amb un Jamboree ple de gom a gom, la improvisació va anar de la mà d'en Kirk en tots els aspectes. Va dirigir-los i encoratjar-los totalment, sobretot a Jo amb el qual hi va haver una gran compenetració sense oblidar la feina que va tenir el gran drummer en seguir-lo. Bob va seguir les mateixes passes que Jo i Ignasi més encara en el primer bis del segon passe, on aquest desinhibit mestre de les 88 tecles va iniciar un tema que potser no era ni tema (improvisat allà mateix) i si ho era, no el coneixia cap dels tres. Un comiat fantàstic de dos dies a la nostra cava que segur recordarem llargament. I com és que no tenim al Bob per aquí més sovint? Miquel Tuset i Mallol.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada