4rt dia de Festival de Jam Sessions amb l'escola "El Musical" de Bellaterra

Hola de nou a totes i a tots: Aquest cap de setmana hem continuat amb el Festival de Jam Sessions, i ja podem dir que ha estat prou exitós. L'èxit d'una convocatòria com aquesta es veu confirmat quan l'assistència de músics per participar a la Jam es prou nombrós. Així va ser el divendres i no tant el dissabte, però fins i tot així, es pot parlar d'èxit.
El divendres vam tenir a l'escola "El Musical" de Bellaterra, escola  representada per l'Eladio Reinón, Benet Palet, la seva directora, la Montse Roig, el combo de Jazz de l'escola i una colla de músics amics de l'escola, i assidus a les Jams que fan cada divendres a la mateixa. Va iniciar la Jam el combo de Jazz liderat per l'Eladio, els músics del qual van tocar una sèrie d'estàndards, segurament els que han estat treballant durant el curs, i que van sonar d'alló més bé. El combo va estar format per Miquel Bioque, guitarra / Marc Saus, saxo alt / Adrian Mateo, baix elèctric / Josep Rodellar, bateria i el mateix Eladio Reinón al saxo tenor. Anècdotes n'hi ha sempre i una d'aquestes va ser veure a  l'Eladio provant canyes per el seu Saxo Tenor. Ell, com sembla que fan molts altres saxofonistes, tenia tota una sèrie de canyes banyades en una barreja de aigua i vodka al 50%. D'aquesta manera sembla que les canyes recuperen una certa consistència. L'assumpte és que les anava provant i marcant segons el so que n'obtenia. Jo crec que la majoria de saxofonistes deuen pensar..quina mé això de les canyes...lo difícil que és trobar una canya que soni bé; quan la trobes, el millor so obtingut dura poquet, no massa estona; després la canya s'estova i ja perd consistència i com a conseqüència, el millor so en els  registres alts i baixos. Llavors, sembla que la pots recuperar amb una bona "borratxera" de vodka amb aigua.
Bé, anècdotes a part, la intervenció del combo de Jazz no va ser massa extensa i podem esmentar interpretacions que van fer a molt bon nivell el Miquel a la guitarra, amb uns solos molt ben executats i molt Jazzeros, el Marc amb el seu alt, també traient-li un so francament bo, també lluïn en els seus solos, així com el Josep a la bateria, tocant amb molta discreció, cosa que és d'agrair en aquest instrument, i mantenint un ritme perfecte en tots els temes, amb solos curts però ben executats. l'Adrian va acompanyar la secció rítmica amb molta eficàcia i també va fer algun solo al baix elèctric, i finalment el mateix Eladio, que en la seva condició de líder i mestre, va deixar que fossin els alumnes els que s'esplaiessin, tocant com ell sap, que és molt i molt bé, però sempre en un discret segon pla. Jo crec que tothom coneix l'Eladio Reinón, però per qui no el conegui us haig de dir que va ser, amb d'altres músics, fundador del Taller de Músics allà pels finals dels 70s i professor de saxo durant una pila d'anys. Jo el recordo tocant en una  Big Band, que crec que devia ser la primera, la del Taller, i també en una formació anomenada A-Free-K. En una sortida que vaig fer allà pels anys 80 al país basc en motiu del Festival de Jazz de Vitoria i després el de San Sebastian, on anava a veure a Miles Davis, recordo haver anat a un local de Jazz, al casc antic de San Sebas, i trobar-me a l'Eladio, el Mattew Simon, i potser hi devia haver també el Xavi Figuerola i molts més, tots ells sota el nom de A-Free-K. Allà van deixar l'empremta dels músics catalans. l'Eladio és valencià, com molts músics que hi ha ara a l'escena Jazzística de casa nostra i de l'estat espanyol, però que escullen Catalunya per millorar, ensenyar, tocar i fins i tot viure.
Bé, deixem la història i els records i anem a la Jam del divendres. Després de tocar el combo, van pujar dalt l'escenari alguns dels músics que havien vingut, s'ha de dir que convocats per la mateixa escola, ja que van anular la Jam dels divendres a Bellaterra i la van traslladar a Sant Vicenç. Alló va ser de lo més "guai" , Montse díxit, i vam poder gaudir d'una sèrie d'estàndards tocats per músics de gran nivell, professionals tots en els dos mons, el de l'ensenyament i el dels "bolos". Va encapçalar aquesta colla de músics Benet Palet, trompetista, un dels millors de l'estat espanyol, i home discret com el qui més. Músic a qui no agrada gens la moguda mediàtica i que prefereix restar a l'ombra, al darrera, en segon pla; així pot gaudir molt més de la seva gran passió que és la música. Jo he tingut la ocasió de veure'l tocar el contrabaix, la flauta, el piano, i ves a saber quants altres instruments sap tocar. Benet Palet, un gran músic, paraula del seu gran amic Gorka Benítez dit al Jamboree. El van acompanyar pianistes com Dani Rambla, Josep Mª Merseguer; guitarristes com el Pere Iniesta, Yago Balaguer i Josep Mª Balanyà, Xavi Ortíz al baix elèctric i l'Oriol Cot a la bateria. Tota la música que varen (vam) fer, la podeu escoltar al reproductor. Va ser molta estona d'escoltar Jazz molt ben interpretat. l'Ambient va ser tan relaxat i amistós que fins i tot jo mateix em vaig atrevir a tocar algun tema. La cirereta encara havia d'aparèixer i ho va fer de la mà dels seus pares, l'Eladio i la Montse. Ella va ser la Maria, filleta d'ambdós i que va tocar amb un violí, s'ha de dir que el va tocar molt afinat, un parell d'estàndards de Jazz d'una certa dificultat, l'Autumm Leaves i el Take the A train. Va tocar la melodia i en el Take es va deixar anar per les indicacions dels seus mestres, pare i mare, fent una mena de solos amb els arpegis dels acords del tema. Va tocar sempre mirant el seu pare, que era qui li donava la necessària seguretat en aquestes ocasions i qui era dalt l'escenari, i amb la tensió i atenció adequades al moment. La Maria va rebre el més fort aplaudiment de tots els qui hi érem. Va ser el dia més emotiu i potser, fins aleshores, el millor dia de Jams que hem pogut gaudir en aquest primer Festival de Jam Sessions. Miquel Tuset.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada