Mark Guliana Quartet al Jamboree i Paulus Schäfer & Friends al Barcelona Pipa Club, el 16 d'abril de 2016

Doncs un dia amb doble concert que em va permetre gaudir de dos magnífics i diferents projectes...poca lletra i molta música...

1.- Mark Giuliana Quartet, al Jamboree.

Molt interessant el projecte del Mark Guiliana, bateria....ritmes trencats (per dir alguna cosa) barrejats amb algun swing.. Concepció moderna de la música que sembla agrada a un públic jove, que sí, potser hagin vingut a veure el bateria, i la prova ha estat els molts bateristes entre aquest públic jove. Aquest, el líder, ha aprofitat la seva embransida per desenvolupar-ho amb un Jazz actual i interessant. Els altres, senzillament superbs, i els altres van ser en Jason Rigby, saxo tenor; Shay Maestro, piano i Chris Morrisey, contrabaix. Vaig poder assistir a la primera part, per després seguir amb la ruta prevista, però, sí que us haig de dir que en Joan Cortés, que també va a totes, es va quedar per flipar en el segon passe, la qual cosa em vaig perdre per guanyar-ne una altra, aquesta....

2.- Albert Bello & Oriol Saña Quartet featu. Paulus Schäfer, al Pipa Club Bcn.

Canvi radical ....ara al Pipa Club amb l'Albert Bello, Oriol Saña, Queralt Camps, Claudio Lázaro i presentant el mestre holandès Paulus Schäfer...subtil·leses recordant Django... swings i vals diversos. Recordo que vam quedar-nos astorats veien i escoltant-los i més sobretot al gran guitarrista holandès. Aquest es va mostrar súper ràpid i amb el swing adequat, tot i el tempo, i gràcies també a la gran feina que van fer na Queralt Camps i Claudio Lázaro. Els líders i amics, Oriol Saña i Albert Bello, van estar ben bé a l'altura tècnica del mestre holandès en tots els temes que van tocar. Un espai el Barcelona Pipa Club al capdavant del qual hi ha, pel que fa a la programació (crec jo) el mateix Bello. Aquest és també un dels responsables que s'ensenyi el "gipsy jazz" a casa nostra, concretament a l'Hospitalet, on segur que també hi deu ser l'Oriol. Després del concert vaig adquirir dos dels discos d'en Paulus Schäfer els quals vaig posar en un programa posterior a Jazz Club de Nit
Miquel Tuset i Mallol.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada